2 Kasım 2016 Çarşamba

Şarkı Sözü Nasıl Yazılır ?

Şarkı Sözü Yazmak
    Şarkı sözü yazmak kendince ağır birşeydir.Genel manada şiir yazanların çok güzel
şarkı yazabileceği düşünülür.Evet, sonuç olarak güzel şiir yazanlar duyguları küçük sözcüklerin arasına çok rahat sıkıştırabilmekte.Fakat şiir yazabilmek şarkı yazabilmek için yeterli değil.Şiir müzikle birleşmeyen bağımsız birşey olduğu için istenildiği gibi hece ölçüsüne uygun yazılabilmekte.Gelgelelim şarkıda bu şekilde değil.Her istediğin sözcüğü şarkının içerisinde kullanamamaktasın.Bu sözcüklerin kendileri arasında bir bağlantısı olduğu gibi aynı zamanda müzikle ilgisi olmalıdır.Dediğim gibi her sözcük bestelenecek şekil de değildir.

    Ben genellikle şarkı yazarken oturup birşeyler karalayayım şeklinde yazmıyorum.İlk önce gitarımı elime alıyorum.Başlıyorum yavaştan çalmaya o sırada vücudumdaki duygular dışarı çıkmak istercesine ağzımı hareket ettiriyor ve bir şekilde birşeyler söylemeye başlıyorum.Genel manada o an yazmak istediğim şeyleri düşünüyorum.Bir buluşmaysa o günü düşünüyorum neler yapıldığını, nasıl hissettirdiğini, nerelere gidildiğini veya bir ayrılıksa günün nasıl bittiğini, neler düşündürdüğünü düşünüyorum.Gitar güzel bir ritmi yakaladıysa ve mırıldandıklarım uyuştuğunu düşünüyorsam sürekli aynı sözcüklerle devam ediyorum taki nakarat çıkana kadar yada gerçekten söylediğim şeyden tatmin olana kadar.Genelde önce nakarat bitiyor.Sonrası yavaş yavaş insanlara neresi daha iyi neresi kötü, uygun hissedilmeyen yerleri soruyorum.Çıkarılmalar yapılıyor ve eklemeler yapılıyor.Bu şekilde şarkı yazıyorum.Bence yapılması gereken budur.Çünkü müzik ve şarkıyı ayrı ayrı yazdığında düzenlemesinde sıkıntı çıkabiliyor ve bence söz üzerine beste yapmak ikisini birlikte yapmaktan daha zor.

    Kendi yazdığım bestelediğim şarkıyı örnek olarak bırakayım buraya.



   Bu da sadece başkasının yazdığı benim besteleyip söylediğim şarkı.


Sizce hangisi daha iyi?Çekinmeden yorum yazabilirsiniz.İyi günler...

Benzer Yayınlar

Şarkı Sözü Nasıl Yazılır ?
4/ 5
Oleh

Abone Olun

Yazılarımızı beğeniyor musunuz?Abone Olun Yazılarımı Kaçırmayın.

1 yorum:

Yaz yorum
avatar
21 Aralık 2016 12:08

abi sesin çok güzel ve gitarın çok güçlü fakat dediklerini anlayamıyorum sanki sarhoş gibisin hatta yok yok kaan tangözeyi yemiş gibisin.

Cevapla